Recyklohraní v 8. A

Recyklohraní aneb buďme k vodě šetrní.

Na začátku března ve třídě 8. A proběhla první část projektu zaměřeného na šetření vody.

Žáci se ve skupinách zabývali nejprve procesem, jak se voda dostává do našich kohoutků, následně i cestou vody do kanalizace a zpět do přírody. Připomněli si pomocí různých grafik, co do odpadní vody nepatří a kam dané věci vyhodit nebo lépe zrecyklovat. V poslední části tohoto dne se zabývali spotřebou vody a vodní stopou. Zjišťovali, jaká je spotřeba vody v domácnosti, kolik litrů se spotřebuje, při jakých procesech a čím můžou vodu v domácnosti ušetřit. Každá potravina, část oblečení, vybavení atd. zanechává vodní stopu, posledním úkolem jednotlivých skupin bylo pokusit se spočítat vodní stopu z jejich průměrného předchozího dne. Výsledkem tohoto dne je plakát, kde žáci znázorňují cestu vody, a uvědomění si, že voda je potřebná a důležitá součást naší planety, kterou je potřeba chránit pro další generace.

Druhou část tohoto projektu absolvovali žáci v polovině března, kdy žáky navštívila lektorka přímo z programu Recyklohraní.

Společně znovu diskutovali o spotřebě a šetření vody, tentokrát již na konkrétních místech jako je zahrada nebo výroba oblečení a jídla. Lektorka žákům sdělila další zajímá čísla ohledně spotřeby vody. Poté následovaly další aktivity ve skupinách opět na upevnění znalostí a šetrné spotřebě vody. V poslední části tohoto dne lektorka představila žákům možnosti jejich vlastních projektů.

Třetí a závěrečnou částí tohoto projektu jsou žákovské práce.

Žáci po absolvování dvou předchozích programů mají za úkol zpracovat projekt k možnému šetření vody u nás ve škole. Tyto závěrečné projekty budou prezentovat před komisí odborníků a v případě dobře zpracovaného projektu mohou získat finance na jeho realizaci ve škole. V 8. A si žáci vybrali 4 témata, která zpracují. Jedná se o reklamní kampaň o vodní stopě, perlátory na bateriích, zadržování dešťové vody a ekologický úklid. Teď už je další aktivita na samotných skupinách žáků, někteří dělají dotazníky, jiný počítají nákupy potřebného vybavení atd. Čas na vytvoření projektu mají do konce dubna. Věřím, že se do daného úkolu vhrnou po hlavě a podaří se jim zpracovat projekty, které by opravdu mohly přispět k šetrné spotřebě vody u nás na škole.