Projektový den 6. A, 6. B a 8. C
Hluk ve škole, aneb ticho pomáhá
Projektu se v rámci celoškolního projektu na téma Vandalismus a vlivu prostředí účastnili žáci 6. A, 6. B a 8. C. Cílem bylo uvědomit si, jak hluk ovlivňuje školní prostředí, učení a zdraví.
Žáci v průběhu deseti dnů měřili pomocí aplikace hluk v konkrétních exponovaných místech ve školní budově. Zaznamenávali výsledky měření v decibelech do deníku hluku - čas, místo, hodnota a jak se cítili.
Celkové výsledky jsou spíše potvrzující - na některých místech ve škole je takový hluk, který je alarmující a kterému jsme trvale vystaveni. Jedná se o chodbu v přízemí k jídelně, chodby u šatních skříněk v přízemí i v 1. patře a samotné šatny chlapců u tělocvičny, kde jde o hodnotu od 110-115 dB (hodnota hluku sbíječky, diskotéky a startu letadla - intenzita zvuku extrémně vysoká).
V ostatních prostorech žáci naměřili od 50-70 dB. Zpracovali výsledky do celkové tabulky a označili konkrétní místa s nejvyšší a nejnižší hodnotou v decibelech a časem a dnem měření.
V rámci projektu děti absolvovaly přednášku z fyziky O zvuku. Dozvěděly se o míře intenzity zvuku a jeho vlivu na zdraví, dále tvořily texty na téma ticho, pracovaly s českými rčeními, citáty, citoslovci a nakonec hluk a ticho zpracovaly výtvarně.
Celkové představení projektu, informační, výsledkové, s deníky, výslednou tabulkou, texty, rčeními, citáty a výtvarným zpracovnáním je umístěno ve 3. mezipatře budovy, zároveň je zde plakát Ticho je… k vyjádření ostatních žáků i učitelů.