Projektový den 6. A, 6. B a 8. C

Hluk ve škole, aneb ticho pomáhá

Projektu se v rámci celoškolního projektu na téma Vandalismus a vlivu prostředí účastnili žáci 6. A, 6. B a 8. CCílem bylo uvědomit si, jak hluk ovlivňuje školní prostředí, učení a zdraví.

Žáci v průběhu deseti dnů měřili pomocí aplikace hluk v konkrétních exponovaných místech ve školní budově. Zaznamenávali výsledky měření v decibelech do deníku hluku - čas, místo, hodnota a jak se cítili.

Celkové výsledky jsou spíše potvrzující - na některých místech ve škole je takový hluk, který je alarmující a kterému jsme trvale vystaveniJedná se o chodbu v přízemí k jídelně, chodby u šatních skříněk v přízemí i v 1. patře a samotné šatny chlapců u tělocvičny, kde jde o hodnotu od 110-115 dB (hodnota hluku sbíječky, diskotéky a startu letadla - intenzita zvuku extrémně vysoká).

V ostatních prostorech žáci naměřili od 50-70 dB. Zpracovali výsledky do celkové tabulky a označili konkrétní místa s nejvyšší a nejnižší hodnotou v decibelech a časem a dnem měření.

V rámci projektu děti absolvovaly přednášku z fyziky O zvuku. Dozvěděly se o míře intenzity zvuku a jeho vlivu na zdraví, dále tvořily texty na téma ticho, pracovaly s českými rčeními, citáty, citoslovci a nakonec hluk a ticho zpracovaly výtvarně.

Celkové představení projektu, informační, výsledkové, s deníky, výslednou tabulkou, texty, rčeními, citáty a výtvarným zpracovnáním je umístěno ve 3. mezipatře budovy, zároveň je zde plakát Ticho je… k vyjádření ostatních žáků i učitelů.