Požadavky ze španělského jazyka
Španělský jazyk se v 5. ročníku vyučuje na základě učebnice La Pandilla 1 (Libro del alumno, Cuaderno de actividades).
V 5. třídě se probírají následující tematické okruhy a gramatické jevy:
Témata:
- rodina a kamarádi,
- třída,
- domácí mazlíčci a zvířata na statku,
- pokoj a hračky,
- volný čas a sporty,
- tělo a vzhled.
Gramatika:
- rod a číslo podstatných a přídavných jmen, shoda v rodě a čísle,
- člen určitý a neurčitý podstatných jmen,
- některá zájmena přivlastňovací, ukazovací a tázací,
- základní pravidla pro používání a časování sloves (jednotné číslo přítomného času),
- sloveso být – jeho tři formy ser, estar, hay a pravidla používání,
- slovesná vazba me gusta (mám rád/a, líbí se mi),
- nepravidelná slovesa tener, saber,
- předložky místa.
Žák na konci 5. třídy:
- pozdraví, rozloučí se, představí se, vyjádří souhlas a nesouhlas,
- vyjmenuje abecedu, vyhláskuje slova,
- zná číslovky 1-39,
- pojmenuje školní potřeby a vybavení třídy,
- představí základní členy rodiny,
- pojmenuje domácí zvířata a zvířata na statku,
- vyjmenuje dny v týdnu, měsíce, roční období,
- zná základní barvy,
- popíše svůj pokoj a hračky,
- pojmenuje části těla,
- dokáže říct, co rád/nerad dělá ve volném čase,
- popíše osobu (fyzický popis, charakter).
Vedení výuky:
Vyučování probíhá zábavnou a dětem snadno přístupnou formou. V hodině se střídají aktivní a pasivní činnosti, práce skupinová, ve dvojicích a individuální. V této věkové kategorii (9 - 12 let) se zaměřujeme hlavně na porozumění mluvenému slovu a rozvoj komunikace jednoduchou konverzací na nejběžnější témata. Využíváme řadu audio-vizuálních pomůcek a dalších názorných výukových materiálů (např. obrázkových karet, plakátů, hraček). Děti si nácvikem krátkých situačních scének a používáním názorných pomůcek osvojují ucelené a gramaticky správné věty a zároveň rozumí tomu, co říkají.
Probírané gramatické jevy a slovní zásobu si žáci osvojují a ověřují pomocí her, soutěží, řešením kvízů, doplňovaček, křížovek, testů a dotazníků.